דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לייף סטייל lifestyle 

מאת    [ 24/07/2012 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 6410 פעמים ]

lifestyle - למה הכוונה בעצם?

בשנים האחרונות יוצא לשמוע את הביטוי lifestyle נזרק לאוויר במגוון הזדמנויות שונות ומשונות וביחס לדברים כאלה ואחרים, יש אפילו חברת כרטיסי אשראי מסוימת שבחרה את הביטוי כסלוגן.
לכולנו מושג כללי למה מתכוונים כשאומרים lifestyle אבל כמעט לאף אחד לא ברור מה כן כולל הביטוי ומה לא, מה כן נחשב כזה ומה לא, מה זה בעצם לייף סטייל?

מושג יותר מדויק באשר לפירוש המונח יאפשר לנו שימוש יותר קולע בו וגם להבין טוב יותר למה מתכוונים מי שמכריזים על השירותים או המוצרים שלהם כעל מוצרי / שירותי "lifestyle".
כדי להבין את המונח יותר לעומק אפשר להתחיל בפירוש המילולי. לייף סטייל הוא ביטוי המורכב משתי מילים לועזיות, life - חיים ו style - סגנון. ז"א לייף סטייל פירושו סגנון חיים.
השימוש בביטוי באנגלית מתייחס לאורח חיים, מאפייני חייהם של תושבי אזור מסוים למשל. חברת תיירות עשויה לפרסם כי במהלך ביקור ביעד מבוקש יחשפו המשתתפים בטיול לסגנון החיים האוטנטי של המקומיים.

עד כה הדברים די פשוטים אבל ברור שכשמשתמשים בביטוי בעברית מיוחסת לו משמעות נוספת, לפחות ברוב המקרים. הכיוון גם הוא ברור, lifestyle אצלנו אינו רק סגנון חיים כלשהו אלא סגנון חיים מפנק ויוקרתי, סגנון "החיים הטובים"  המזכיר משהו את הביטוי לה דולצ'ה ויטה  - החיים המתוקים באיטלקית.
עכשיו גם ברור למה לייף סטייל מתאים לשמש סלוגן לכרטיס אשראי, הכרטיס מאפשר לבעליו לחיות את החיים הטובים, לרכוש לעצמם מוצרים ושירותיים יוקרתיים ונחשקים.

מוצרי Lifestyle
לאור המשמעות המיוחסת לביטוי כפי שפורטה לעיל קיימת נטייה להכריז על מגוון שירותים ומוצרים כמשתייכים לקבוצת מוצרי ה"לייף סטייל". מטבע הדברים קבוצה זו אינה מוגדרת ונתונה לפרשנות מצומצמת או רחבה, הכול בהתאם לשאיפותיהם של המשתמשים בביטוי.
מוצרי lifestyle עשויים להופיע בכל תחום, תמרוקי לייף סטייל, מצרי חשמל, בילויים, מועדונים, אופנה ועוד.
אחד התחומים בהם מקובל השימוש במונח הוא תחום התיירות, טיולי lifestyle הם כאלה שמקדשים את החיים הטובים, לא רק טיולים מפנקים במיוחד אלא גם כאלה המאפשרים ליוצאים אליהם לעסוק בפעילויות הנופש החביבות עליהם, בתחביבי אקסטרים, קניות בחנויות פאר, חוויות קולינריות יוקרתיות ועוד

טיולי lifestyle
נראה שטיולי לייף סטייל הופכים מבוקשים יותר ויותר. הישראלים הם עם של תיירים. אנו מחשיבים מאוד טיולים לחו"ל, תמיד זה היה כך וככל שחולפות השנים ישנם יותר ויותר מאיתנו (יש שיאמרו שמנגד יש מעמד שלם שיכולים להרשות לעצמם פחות ופחות) יכולים להרשות לעצמם להתפנק, ולו מדי פעם.
בעבר, עוד כשעדיין לא החל השימוש בביטוי לייף סטייל במובנו המתואר כאן, כל טיול לחו"ל היה נחשב למאורע "לייף סטייל" ולו רק בגלל שטיול מחוץ לגבולות הארץ נחשב לפינוק מיוחד מעצם טבעו. כיום ישנם בפירוש טיולי הראויים להיקרא טיולי lifestyle, ישנן גם חברות תיירות המתמחות בארגון טיולים שכאלה.
אחת הדרכים המפנקות ביותר לחוות את המונח לאשורו הוא לצאת לטיול lifestyle שהכלול בו תואם את העדפותינו האישיות. 


 

 

יונתן פרנס- מנהל שיווק נועם טורס תיירות פנאי ולייףסטייל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב